The way of the sound
40 microphones for the orchestra, 20 microphones for the choir, one camera for the conductor and 1000 meters of 10 gigabit fiber optic cable: This is how the "sound transmission from next door" of the Zurich Opera works. The orchestra and choir broadcast live from the rehearsal room on Kreuzplatz to the auditorium of the opera house.