The way of the sound
The year is 1830 and the ruling Zurich pastor doesn’t want a theatre in his city. The citizenry find this situation intolerable and decide to establish a “TheaterAktiengesellschaft” – an ingenious move involving the creation of a joint-stock company that enabled the inhabitants of the city to build a theatre. Sixty years later, the building burns down and everyone is happy. How can that be?