1952 - 1953: The Cold War in EuropeNational Parks of the FutureChile: Ruta de los Parques
Chile’s Ruta de los Parques is a chain of 17 national parks stretching across 2400km of Pristine wilderness. Instrumental in creating these reserves was American philanthropist Douglas Tompkins who bought large tracts of land that he then gifted to the Chilean nation on the condition that they remain protected.