National Parks of the FutureToronto: A Forest in the City
Toronto’s Rouge National Urban Park is a haven of solitude within the suburban sprawl of Canada’s biggest city. With a mix of forests, wetlands and farmland, it is home to a remarkably diverse range of wildlife and is easily accessible for city-dwellers wanting to reconnect with nature.