The Philippines: Resistance in ChurchARTE Reportage
President Rodrigo Duterte was elected on a promise to eradicate drug trafficking in the Philippines. Two years after gaining power and with at least 20,000 deaths linked to a ferocious government policy of hunting down drug-addicts and former police informers, the Church is speaking up against police violence.