French Game (6/11)Black Fear - Oxmo Puccino
Peur Noire - Black Fear - was a play on words of the French phase to be scared blue (in other words extremely scared). Peur Noire exposes the experience of being "othered" in France, of being viewed as the archetypal threatening black man. But despite the social critique inherent in his title, Oxmo's rap is also funny, poetic and anti-communitarian.