The Bristol in ParisLegendary Hotels
Founded by Hippolyte Jammet in 1925, the hotel Le Bristol, on rue du Faubourg-Saint-Honoré, was a place of quiet and discretion: the perfect place to hide away a Jewish architect as the Nazis took over Paris. Today it is at the heart of French luxury, counting Queen Elizabeth II, Angela Merkel and Leonardo DiCaprio among its guests.