Marie Meets Marx (2/5)Work
Marx fears that the exploitation and the alienation of the work are still relevant, just in a slightly different form than the one he wrote about. Marie finds the argument totally out of date. But she also recognises that the Marxist conception of work is not so far from hers: it must first and foremost be synonymous with freedom and self-determination.