Great Speeches: Thomas BernhardHeldenplatz 1988: An Austrian Scandal
Autumn 1988. 50 years after Hitler’s Anschluss, Austria’s most famous writer penned a scathing attack on his country’s anti-Semitism in his play Heldenplatz, that caused outrage. 30 years later, how relevant is Bernhard’s work?