Everything is True (or Almost): Edward Snowden
In 2009, Edward Snowden wrote on a forum that people who betray state secrets should be shot. Fast forward to him working at the NSA and blowing the lid off of one of the biggest scandals of modern times. Presumably, he changed his mind...