Mandalay's Buddha StatuesGEO Reportage
In Myanmar the veneration of the Buddha is a popular practice which takes many forms. In the second city of Mandalay, craftspeople make thousands of statues of Buddha in the local white marble to satisfy the demand coming from temples and monasteries throughout Asia.