Ghana: Going for GoldARTE Reportage
This is one of the last Wild West frontiers left on the planet. Ghana is one of the poorest countries on the planet, but it is rich in natural resources such as gold. Nearly 30,000 Chinese workers run small-scale gold mines in the hopes of becoming rich. The most dangerous jobs in these DIY, illegal mines are left to the locals.