Square Artist
Before, it was simple: there was selfishness or altruism. Either we got rich or we helped others. But now these binary divisions are fading. A supporter of effective altruism, the young philosopher William MacAskill proposes to go even further with "arithmetic altruism". This is, applying the concept of profitability to charitable contributions.