Medicines of the World: Canada
Haida Gwaii is a magical place. With its ancient forests and its wild beaches, this archipelago in the North Pacific, off the coast of British Columbia, is testament to the forces of nature. Bernard Fontanille discovers the traditional healing culture of the island, which colonialism almost eradicated.