Medicines of the World
The Zapotecs are one of the largest and ancient indigenous peoples of Mexico. Today, in these valleys surrounded by agave fields, they maintain a traditional community-centered life. Bernard Fontanille meets Paulina, a traditional midwife and healer. She provides both physical and psychological healing to her patients.