The Captive
Simon’s love for Ariane transforms into a suffocating obsession. His desire to possess her escalates as he shadows her daily activities, from museum visits to opera outings, fuelled by suspicions of her attraction to women. Based on Marcel Proust’s “La Prisonnière”, the film delves into Simon's psychological entrapment, highlighting his compulsive control over Ariane's elusive affections.