Two Cents Worth of Hope
In a post-war Neapolitan village, Carmela and Antonio’s love is tested by economic hardships and strict dowry expectations. Renato Castellani’s final installment of his trilogy paints a lively yet tender portrait of Italy’s working class. This optimistic neo-realist tale captures the resilience of romance and the enduring hope of humble folk in the face of adversity.