The Meetings of Anna
In this character study, Chantal Akerman portraits filmmaker Anna as she tours through Europe to promote her newest movie. With every fleeting but poignant encounter she makes along the way, her emotional aloofness becomes more apparent. From intimate strangers in Germany to family in Belgium, every interaction unveils how isolated Anna truly is.